O soutěži CyberGame 2024
Nebezpečí kybernetických podvodů neustále roste. Pokud nejsme dostatečně pozorní nebo uděláme špatné rozhodnutí, může dojít ke ztrátě identity nebo peněz z bankovního účtu. Česká bankovní asociace proto ve spolupráci s odbornými partnery organizuje vzdělávací projekt Kybertest.
Kybertest | www.kybertest.cz/o-projektu
Cílem projektu je zábavnou a interaktivní formou upozornit na nejčastější kybernetické podvody a naučit veřejnost, jak je rozpoznat a vyhnout se jim. Prostřednictvím testu zjistíte, jak dobře jste připraveni čelit útočníkům. Vítězí ten, kdo nePINdá!
#nePINdej!
V návaznosti na tento projekt připravila ČBA pro žáky a studenty ve věku 13 - 15 let, tedy žáky 7. - 9. tříd základních škol a studenty sekund – kvart víceletých gymnázií, celonárodní on-line soutěž s názvem CyberGame 2024, která testuje znalosti dětí v oblasti kyberbezpečnosti.
Soutěž probíhá ve dvou kolech na platformě Kahoot! a uskuteční se v prosinci 2024. Nejprve se koná třídní kolo, jehož vítězové postoupí do finálového kola. Ve finálovém kole budou třídy reprezentovat vždy dva nejúspěšnější žáci ze zapojené třídy. Tři nejúspěšnější soutěžní dvojice finálového kola získají pro své třídy finanční odměnu od České bankovní asociace:
1. místo: 30 000 Kč
2. místo: 20 000 Kč
3. místo: 10 000 Kč.
Učitelé mohou své třídy do letošního ročníku soutěže přihlásit prostřednictvím on-line registračního formuláře. Registrace probíhají do 30. listopadu 2024.
Co je soutěž CyberGame 2024
Soutěž CyberGame 2024, jejímž cílem je zlepšit znalosti mladých lidí v oblasti kyberbezpečnosti, se mohou účastnit žáci a studenti ve věku 13 - 15 let, tedy žáci 7. – 9. tříd základních škol a studenti sekund – kvart víceletých gymnázií. Účast v soutěži je zdarma.
Soutěž probíhá na on-line vzdělávací platformě Kahoot!. Principem soutěže je odpovědět na sérii kvízových otázek co nejrychleji a správně a získat co nejvyšší počet bodů. Na každou otázku je stanoven časový limit, přičemž s ubývajícím časem se snižuje i počet bodů, které může soutěžící získat.
Soutěž probíhá ve dvou fázích. Nejprve se koná třídní kolo, kde soutěží všichni žáci třídy. Dva nejúspěšnější soutěžící třídních kol (tedy dva žáci s nejvyšším počtem bodů) postoupí do finálového kola. Tři nejúspěšnější soutěžní dvojice finálového kola budou prohlášeni za šampiony roku 2024 a obdrží finanční odměnu od České bankovní asociace (ČBA).
Termíny soutěžních kol pro rok 2024
1. Třídní kolo soutěže | 4. až 6. prosince 2024 | soutěží všichni žáci ve třídě.
2. Finálové kolo soutěže | 13. prosince 2024 od 10:00 hod. | soutěží vítězné dvojice třídních kol.
Role učitele
Děkujeme učitelům za zájem o účast v soutěži CyberGame
2024. Vaše podpora a organizace soutěže ve třídách jsou zásadní pro úspěch
tohoto projektu. Díky Vám mají žáci možnost prohloubit si své znalosti
kybernetické bezpečnosti zábavnou a interaktivní formou. Na soutěž se můžete se
svými žáky či studenty připravovat prostřednictvím Kybertestu.
Velmi si vážíme vašeho času, energie a nadšení, které do této nové aktivity
vkládáte.
Co je Kahoot!?
Kahoot! je digitální výuková platforma, která pomáhá studentům učit se zábavnou formou pomocí her ve stylu kvízů. Soutěžící odpovídají na otázky pomocí chytrého telefonu nebo tabletu, zatímco kvíz se zobrazuje na sdílené obrazovce (např. interaktivní tabuli nebo projektoru s připojením na internet). Registrace na platformě Kahoot! je pro školy zdarma.
Technické požadavky:
- Připojení k internetu.
- Počítač, chytrý telefon nebo tablet s aplikací Kahoot! (ke stažení zde).
- Aplikace vyžadují operační systém: iOS 14.0 a vyšší nebo Android 6.0 a vyšší.
- Webové stránky Kahoot! jsou podporovány prohlížeči Chrome, Firefox, Safari, Edge a Internet Explorer.
Pro kontrolu funkčnosti Kahoot! ve vašem prohlížeči použijte tento odkaz. Návody a odborná pomoc jsou dostupné na support.kahoot.com.
Registrace do soutěže
Registrace probíhala do 30. listopadu 2024 (včetně)
Pro registraci musí být vytvořeno jedinečné soutěžní jméno třídy o maximálně 12 znacích, které obsahuje písmena, číslice nebo speciální znaky (@, &, #, ...). Například: ZSKolin_8A. Dále musí být uveden kontaktní e-mail a telefon učitele nebo jiné odpovědné osoby, který registruje třídu/třídy do soutěže.
Po přihlášení do soutěže obdrží učitel veškeré informace o třídním a finálovém kole a hodnocení jednotlivých fází soutěže.